Subaru Passion Forum Index
RegisterSearchFAQMemberlistUsergroupsLog in
Reply to topic Page 1 of 1
Quel outil OBD pour Forester 3 ?
Author Message
Reply with quote
Post Quel outil OBD pour Forester 3 ? 
Bonsoir

j'ai parcouru le forum mais pas trouvé: quel outil OBD à prix correct pour usage occasionnel pour un Forester 3 ?
J'ai vu que sur le SF5 c'est un protocole propriétaire, mais depuis ?

Si en plus ça pouvait m'aider à analyser mon problème de dérive à droite ...

David

Post Publicité 
PublicitéSupprimer les publicités ?

Reply with quote
dès que je redescends au garage
je te donne le modèle de celui que j'ai
pas cher et facile d'utilisation
mais je suis incapable de retrouver sur quel site je l'ai eu
ça ira mieux avec le nom

https://www.ebay.fr/itm/222010998862

le lien est vers le moins cher trouvé

facile à utiliser (même par moi)

ok merci, je vais voir ça.

Reply with quote
tu crois qu'on peut lire des données sur la direction assistée électrique, avec cet outil, par exemple des angles, des données de capteurs, ... ?

Reply with quote
salut

j'ai trouvé au final dans le Service Manual la procédure pour régler l'angle volant. Elle est ci-dessous. Est-ce que tu as accès avec ton outil OBD à ces paramètres suivants, en gras ?
3. Set the Subaru Select Monitor to the vehicle, and select {Set up mode for Neutral of Steering Angle Sensor & Lateral G Sensor 0 point} in the «Function check sequence» screen. (Follow the steps on the display.)
4. On the «Brake Control System» display screen, select {Current Data Display & Save}, and check that the steering angle sensor shows “0 deg”.

VEHICLE DYNAMICS CONTROL (VDC) > VDC Control Module and Hydraulic Control Unit (VDCCM&H/U)

ADJUSTMENT

When the following replacement, removal and installation are performed, be sure to perform the centering of the steering angle sensor and zero point setting of yaw rate & lateral G sensor.

• VDCCM&H/U

• Steering angle sensor

• Yaw rate & lateral G sensor

• Steering wheel parts (Including airbag)

• Suspension parts

• Wheel alignment adjustment

1. Park the vehicle straight on a level surface. (Engine operation in the “P” or “N” range)

2. Check that steering wheel is positioned at the center. (When the center position is not correct, adjust the wheel alignment.)

3. Set the Subaru Select Monitor to the vehicle, and select {Set up mode for Neutral of Steering Angle Sensor & Lateral G Sensor 0 point} in the «Function check sequence» screen. (Follow the steps on the display.)

4. On the «Brake Control System» display screen, select {Current Data Display & Save}, and check that the steering angle sensor shows “0 deg”.

5. When the “0 deg” is not displayed, repeat the above steps and check that the “0 deg” is displayed.

6. Drive the vehicle for 10 minutes, and check that the ABS and VDC warning light is not illuminated.

7. Check that there is no unnecessary VDC operation or steering control loss. If there is a malfunction, repeat the steps above.

Reply to topic Page 1 of 1

Index | Getting a forum | Free support forum | Free forums directory | Report a violation | Conditions générales d'utilisation